• RAJD GÓRSKI

• W piątek 18 czerwca 2021 r. odbył się w naszej szkole rajd górski. Dziewiętnastu uczestników wycieczki wraz z opiekunami podjęło trud zdobycia Klimczoka (1117 m n.p.m.), szczytu w paśmie Baraniej Góry w Beskidzie Śląskim.

Wędrówkę rozpoczęliśmy w Bystrej Śląskiej, skąd udaliśmy się czerwonym szlakiem w kierunku schroniska pod Klimczokiem. Według ludowych podań nazwa szczytu pochodzi od słynnego zbójnika – Klimczoka, który ukrywał się w jaskiniach znajdujących się na zboczach wzniesienia.

Wspinaczka na Klimczok była wyczerpująca z uwagi na dużą stromiznę, ale jakże satysfakcjonująca. Po drodze spotkaliśmy prawdziwego człowieka gór – pana Tadeusza Budnego z Bielskiego Oddziału Towarzystwa Tatrzańskiego, który wspomniał o nas na swoim profilu na Facebooku.  Serdecznie pozdrawiamy 😊. Przy okazji dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji o historycznym podziale Beskidów.

Ze szczytu mogliśmy podziwiać wspaniałe widoki na Skrzyczne i okoliczne pasma górskie. Z Klimczoka przeszliśmy po równej ścieżce na Szyndzielnię i następnie stromo w dół żółtym, a potem zielonym szlakiem do Bystrej Śląskiej, gdzie zakończyliśmy wędrówkę.

Organizatorzy wycieczki – p. Agnieszka Balicka i p. Gabriela Kazibut dziękują wszystkim uczniom za wzorowe zachowanie, uśmiech, determinację i wzajemne wspieranie się w pokonywaniu trudności 😊.

• "Gdzie jest gepard?"

• Klasa 7a w piątek wybrała się do chorzowskiego ZOO. Pogoda cudna, zwierzęta i ptaki z całego świata - było co oglądać. Najbardziej podobały się pingwiny Humboldta. Wycieczka bardzo udana, a czytających ten post zachęcamy do odnalezienia na zdjęciach ..... geparda - my w realu ledwie go dostrzegliśmy .

• Dyplom Honorowy PTTK dla SP10

• 11 czerwca podczas obchodów 55-lecia powstania Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego w Mysłowicach nasza szkoła została wyróżniona przez Zarząd Główny PTTK Dyplomem Honorowym PTTK za zasługi w upowszechnianiu turystyki i krajoznawstwa.

• Wycieczka 8b w Tatry

• "Trwałość wspomnień zapewnia nam wytrwałość w życiu" Kto z Was pamięta swoją ostatnią wycieczkę szkolną? Wyjazd z całą klasą w czasie roku szkolnego, odpoczynek od codziennych zajęć, integrację z rówieśnikami, poznawanie nowych miejsc… To są niezapomniane młodzieńcze czasy, do których często powraca się myślami. Dziękujemy za wspólnie spędzone chwile przewodniczce Monice Pisuli, kierowcy Panu Markowi, naszym nauczycielom Barbarze Anforowicz-Niklik (Klik-Klik) i Katarzynie Adamek oraz rodzicom, którzy zaangażowali się we współorganizację naszego wyjazdu.

• Kończymy trzecią klasę!

• Korzystamy z pięknej pogody i integrujemy się, jeszcze z naszą Panią Beatką i Panią Basią.

Nasz piknik to nie tylko leżenie wśród trawki w szkolnym ogrodzie To aktywnie spędzony czas- była zabawa, gry planszowe, konkursy oraz zajęcia z zakresu edukacji przyrodniczej. Poznaliśmy rośliny rosnące w naszym ogrodzie: oglądaliśmy, dotykaliśmy, wąchalismy... Słowem: HORTITERAPIA. Zasadziliśmy nawet nowe rośliny: jeżówkę "Green Twister" oraz pięknie pachnącą gipsówkę Pozdrawiają uczniowie klasy 3 b

Kończymy trzecią klasę! Korzystamy z pięknej pogody i integrujemy się, jeszcze z naszą Panią Beatką i Panią Basią.

• Piesza wycieczka do Stadniny Błyskawica 4b

• W dniu 14 czerwca uczniowie klasy 4b uczestniczyli w pieszej wycieczce do Stadniny Błyskawica. Po trudach podróży przyszedł czas na odpoczynek. Była jazda konna , ognisko i mnóstwo smakołyków . Bardzo dziękujemy p. Elżbiecie Taborek oraz p. Jadwidze Ostalak za pomoc i opiekę. Uczniowie klasy 4b.

• Zaległy Dzień Dziecka w 4a

• Klasa 4a udała się dziś na wycieczkę pieszą na Promenadę w Mysłowicach. Trasa wiodła m.in. ulicą Kolejową, ścieżką rowerową przez las w kierunku dzielnicy Słupna, ulicami Portową i Promenada. Przy ulicy Kolejowej uczniowie odwiedzili krzyż - symboliczne miejsce narodzin księdza kardynała Augusta Hlonda. Na trasie natrafili na jaszczurkę zwinkę, która była niezbyt zadowolona z tego spotkania. Utrudzeni długą wędrówką dotarli około południa do Trójkąta Trzech Cesarzy - miejsca, które stanowi zarówno walor kulturowy jak i przyrodniczy Mysłowic. Stamtąd udali się na Promenadę. Tam czekały na nich orzeźwiające napoje, owoce, słodycze oraz grillowane kiełbaski. Po naładowaniu akumulatorów, pełni energii ruszyli na plac zabaw, gdzie wyśmienicie się bawili. Na koniec uczniowie przespacerowali się Promenadą, podziwiając piękne fontanny. W drodze do autobusu zatrzymali się także w Miejscach Pamięci zlokalizowanych przy ul. Powstańców.

Ogromne podziękowania dla pani Edyty Rotko i pani Agnieszki Kwiatkowskiej za organizację i przygotowanie posiłku dla uczniów na Promenadzie oraz dla pani Barbary Anforowicz-Niklik i Jolanty Krupy za opiekę nad uczniami

• (RE)INTEGRACJI CZAS START!

W dniu dzisiejszym uczniowie klas 1a oraz 1b zamienili czas NAUKI w szkolnych ławkach, na czas ZABAWY na świeżym powietrzu.

Pomyślicie: "Znów się bawią?"

Spokojnie, nic bardziej mylnego.

ZABAWA TO WAŻNA SPRAWA:

- uczy świadomości ciała,

- rozwija zdolności motoryczne,

- stymuluje zmysły,

- uczy koordynacji ruchowej,

- wzbogaca słownictwo i wiedzę o rolach społecznych,

- sprzyja rozwojowi emocjonalnemu,

- uczy cierpliwości, samodzielności i podejmowania decyzji.

Nam dziś też się przydała A i kolejne dni to też będzie NIEZŁA ZABAWA!

• Szczepienia uczniów w wieku 12-18 lat

• Od 7 czerwca rodzice mogą rejestrować na szczepienie dzieci, które ukończyły 12. rok życia. Wcześniej została uruchomiona rejestracja dla uczniów w wieku 16 i 17 lat. Aktualnie szczepienia odbywają się w punktach populacyjnych i powszechnych.

Po zakończeniu wakacji szczepienia przeciw COVID-19 będą mogły być realizowane w trybie mobilnym na terenie placówek oświatowych. Będą je wykonywały podmioty lecznicze prowadzące stacjonarne punkty szczepień. Szczepienia będą realizowane według ustalonego harmonogramu, który obejmie także działania informacyjne w szkołach i placówkach. Dodatkowo Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Ministerstwem Zdrowia przygotowało rekomendacje dotyczące przygotowania się ucznia do szczepienia.

• WYCIECZKA KLASY 4A W BESKID ŚLĄSKI

• 9 czerwca uczniowie klasy 4 a uczestniczyli w wycieczce klasowej, w trakcie której poznali wybrane walory przyrodnicze i kulturowe Beskidu Śląskiego.

Pierwszym punktem wycieczki był szczyt Ochodzita (895 m n.p.m.) w Koniakowie. Roztacza się z niego jedna z najpełniejszych panoram górskich w całych Beskidach Zachodnich. Można również dostrzec Tatry, Małą Fatrę, Wielki Chocz. Wejście na bezleśny wierzchołek Ochodzitej zajęło uczniom zaledwie kilka minut. Na szczycie mocno wiało, jednak wiatr nie przeszkodził w podziwianiu pięknych widoków i wykonywaniu wspaniałych zdjęć.

Po zejściu z Ochodzitej uczniowie przejechali do Zagrody Edukacyjnej – Centrum Pasterskiego, gdzie mogli przyjrzeć się z bliska owieczkom i kozom, a nawet nakarmić je sianem, uczestniczyli w pokazie wyrobu bundzu, obróbki wełny owczej oraz degustowali regionalne sery. Mieli także możliwość zakupu pamiątek w sklepie góralskim.

Kolejnym punktem programu był Leśny Ośrodek Edukacji Ekologicznej w Istebnej Dzielcu. Tam uczniowie wysłuchali prelekcji o Beskidzie Śląskim i zwiedzili wystawę ukazującą florę i faunę beskidzkich lasów. Mogli z bliska zobaczyć preparaty zwierząt i modele roślin, makiety przedstawiające historię terenu, diorama rzeki, cały dział dotyczący form ochrony przyrody oraz rentgen drzewa. Sprawdzali, jak czuje się borsuk w swojej norze, przechodząc na czworakach przez tunel edukacyjny, co sprawiło im wielką frajdę. Mieli okazję pobawić się drewnianymi klockami oraz namalować ulubione zwierzątko na tablicy, a także posłuchać gadającego drzewa! Wpisali się także do księgi pamiątkowej.

Po zwiedzeniu ośrodka edukacji ekologicznej klasa przejechała przez Kubalonkę do Wisły Głębce, skąd pieszo ulicą spacerową uczniowie udali się do centrum Wisły, podziwiając piękną panoramę Beskidu Śląskiego. Na trasie zwiedzili jeszcze ewangelicki cmentarz „Na Gonicku”. Odwiedzili grób odkrywcy i popularyzatora Wisły - Bogumiła Hoffa i jego syna Bogdana oraz grób twórcy i wieloletniego dyrektor Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk” - Stanisława Hadyny.

W centrum Wisły uczniowie chwilę odpoczęli i mieli kolejną okazję zakupić pamiątki oraz ochłodzić się przy fontannie, gdyż po południu upał zaczął niektórym doskwierać.

Ostatnim punktem wycieczki było „Muzeum Złotej Literki M”, w którym uczniowie posilili się uzupełniając zapasy energii.

Wychowawca – pani Agnieszka Balicka dziękuje paniom Barbarze Anforowicz-Niklik i Jolancie Krupie za opiekę nad uczniami oraz panu Zbigniewowi Orłowskiemu za organizację super wycieczki!

• WYCIECZKA 7B DO ENERGYLANDII

• 7 czerwca 2021 r. uczniowie klasy 7b uczestniczyli w wycieczce klasowej do Energylandii w Zatorze. Energylandia to największy park rozrywki w Polsce, oferuje kilkadziesiąt atrakcji dostosowanych do poszczególnych grup wiekowych.  Przemyślany, ergonomiczny i niewątpliwie piękny projekt bramy wejściowej oraz nowoczesny system i kilkadziesiąt kas pozwalają uniknąć uciążliwych kolejek, a specjalny układ alejek i tarasów widokowych zapewnia gościom łatwy i bezproblemowy dostęp do wszystkich karuzel, rollercoasterów czy kolejek górskich.

Czas na korzystanie z fantastycznych atrakcji jak np. Zadra, Formuła 1 czy Hyperion wykorzystaliśmy maksymalnie. Teren parku opuściliśmy przed samym zamknięciem, zanim dojechaliśmy do Mysłowic był już wieczór. Niemniej jednak Energylandia naładowała nas pozytywną energią 😊.  Do domów wróciliśmy radośni, uśmiechnięci, nieco opaleni i zmęczeni ilością wykonanych kroków dochodzącą u niektórych nawet do 16 tys.

Piękna słoneczna pogoda towarzyszyła nam cały dzień, potęgując tylko nasze  nastawienie 😊.

Od siebie dodam, że obsługa grup szkolnych odbyła się na najwyższym poziomie, pracownicy parku byli doskonale zorganizowani, dbali o bezpieczeństwo i komfort korzystania z atrakcji spełniając przy tym wymogi sanitarne.

Organizator wycieczki – pani Gabriela Kazibut dziękuje pani Klaudii Warczek za opiekę nad uczniami, cenne wskazówki, jak też dopilnowanie, byśmy otrzymali mapki i żelki oraz swoim wychowankom za, jak zwykle, wzorowe zachowanie i dyscyplinę 😊.

• WYCIECZKA 7B DO ŚLĄSKIEGO OGRODU ZOOLOGICZNEGO

• Uczniowie klasy 7b wraz z opiekunami – panią Izabelą Radwańską i panią Gabrielą Kazibut postanowili odwiedzić Śląski Ogród Zoologiczny. Wycieczka odbyła się 2 czerwca 2021 r., przy okazji więc świętowaliśmy Dzień Dziecka. Mieliśmy okazję zobaczyć wiele ciekawych zwierząt jak np. pandę małą, słonie, nosorożce, pantery śnieżne czy też słynnie pingwiny, które w chorzowskim ZOO zamieszkały niedawno.

Niemniej jednak postrzeganie ogrodu zoologicznego wyłącznie jako miejsca rozrywki jest dziś nieaktualne. Szczególną uwagę zwróciliśmy na działania podejmowane na rzecz ochrony przyrody, działalność naukową i edukację nas wszystkich w zakresie ochrony dzikich gatunków i ich roli w ekosystemie.

Wycieczka była bardzo udana, dzień ciepły i słoneczny, a nastoje wszystkich uczestników – pozytywne. W końcu, po długim okresie odosobnienia z powodu lockdownu, mogliśmy spędzić wspólnie czas.

Spacerując po alejkach chorzowskiego ZOO odbyliśmy również ciekawą lekcję topografii terenu i sprawdziliśmy swoją orientację w przestrzeni. Dziękujemy Kacprowi za to, że w każdej chwili był gotowy doprowadzić nas do pingwinów .

Organizator wycieczki – pani Gabriela Kazibut dziękuje pani Izabeli Radwańskiej za opiekę nad uczniami oraz swoim wychowankom za wrażliwość na potrzeby innych, wzorowe zachowanie i dyscyplinę .

• WYCIECZKA KLASY 7A PO MYSŁOWICACH

• Moja okolica też jest piękna - klasa 7a na pieszej wycieczce po Mysłowicach

7 czerwca uczniowie klasy 7a udali się na pieszą wycieczkę po Mysłowicach. Wraz z opiekunami piechotą przeszli od Szkoły Podstawowej nr 10 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Brzezince do centrum Mysłowic. Trasa wiodła ulicą Kolejową, Żytnią przez Górkę Słupecką, wzdłuż rzeki Przemszy, Trójkąt Trzech Cesarzy, ulicą Żeromskiego, Portową, ks. Kanii, Promenadą do ulicy Powstańców. Uczniowie mogli zobaczyć miejsca związane z historią Mysłowic i Śląska między innymi: krzyż i tablicę pamiątkową na miejscu dawnego domu wybitnego mysłowiczanina – kardynała Augusta Hlonda, obelisk trzech prezydentów -Mysłowic, Jaworzna i Sosnowca, Trójkąt Trzech Cesarzy, pozostałości po dworku Sułkowskiego, źródełko z krzyżem powstańczym, pozostałości obozu Rosengarten (miejsce kaźni Polaków), pomnik poświęcony Polakom więzionym przez hitlerowców, a po II wojnie światowej przez komunistów, a także pomnik Saperów. Trasa historyczna, a równocześnie położona wśród pięknej wiosennej zieleni, dobrze utrzymana i oznakowana, prowadząca wzdłuż rzeki, z miejscami do biwakowania dała możliwość nie tylko nauki, ale też odpoczynku i wspólnego relaksu. Niezbyt forsowne tempo marszu, liczne przystanki i dłuższe przerwy, plac zabaw w parku pozwoliły uczniom się integrować, zwłaszcza, że pogoda bardzo dopisała. Polecamy wszystkim tę trasę.