Zakończenie sezonu turystycznego SKKT Z PTTK MYSŁOWICE Beskid Żywiecki - 19-20 listopada 2022 r.

26.01.2023 19:00
          W dniach 19-20 listopada Wędrusie poznawali ciekawe miejsca Beskidu Żywieckiego⛰️. W sobotę z pod Muzeum Browaru w Żywcu wyruszyli żółtym szlakiem na górujący nad Żywcem Grojec o wys. 612 m n.p.m. Po zdobyciu szczytu udali się w kierunku centrum miasta. Po drodze zatrzymali się na Średnim Grójcu. Z tego szczytu podziwiali piękną panoramę Beskidów. Po krótkim odpoczynku wędrowali dalej. Kolejnym celem było Minizoo w żywieckim parku. Ok. 16 dotarli do miejsca noclegowego. Po zakwaterowaniu zjedli pyszny dwudaniowy obiad😋. Wieczorem Wędrusie integrowali się z uczniami ze Szkoły Sportowej, SP16 i 17. Były tańce, śpiewy i zabawy w pokojach. Noc przebiegła spokojnie i w dobrych humorach Wędrusie zjawili się na śniadaniu, podanym jako szwedzki stół. Po wykwaterowaniu przejechali do miejscowości Radziechowy, skąd wyruszyli na Matyskę-słynną Golgotę Beskidów. Na trasie mieli okazję zobaczyć stacje kontrowersyjnej drogi krzyżowej. Ze szczytu mimo niezbyt dobrej widoczności Wędrusie mogli zobaczyć panoramę czterech pasm górskich. Ostatnim punktem wycieczki było słynne muzeum McDonald's. Uśmiechnięci, z naładowanymi bateriami wrócili do domów😃.
          Dziękujemy za super organizację wspaniałej wycieczki panom Zbigniewowi Mleczko i Mariuszowi Lizoniowi.

XI Śląski Rajd Turystyczny BEZ BARIER - Wirch Skolnity w Beskidzie Śląskim - 24 września 2022 r.

26.01.2023 19:03
          SKKT "Wędrusie" wzięli dziś udział w XI Śląskim Rajdzie Turystycznym BEZ BARIER. W rajdzie uczestniczyło 22 uczniów, wśród których byli przedstawiciele wszystkich poziomów klas od 1-8 oraz absolwenci SP10. Naszym celem był WIRCH SKOLNITY (730 m n.p.m.). Wędrówkę pieszą rozpoczęliśmy dwoma szlakami turystycznymi zielonym i spacerowym - czerwonym. Z parkingu przeszliśmy do ul. Lipowej, gdzie zobaczyliśmy dawny pałacyk myśliwski Habsburgów (obecnie to siedziba PTTK O/Wisł). Następnie udaliśmy się w kierunku naszego celu wycieczki. Po osiągnięciu szczytu dalej czerwonym szlakiem spacerowym doszliśmy do górnej stacji wyciągu krzesełkowego Skolnity SkiBike, gdzie odpoczęliśmy i skorzystaliśmy z oferty Karczmy na Skolnitym. Z tego miejsca podziwialiśmy przepiękną panoramę Wisły otoczoną szczytami Beskidu Śląskiego. Odwiedziliśmy także zagrodę z osiołkiem i alpakami.🦙 Dalej trasa biegła przez cały czas w dół. Po kilkunastu minutach dotarliśmy do dzielnicy Dziechcinka, gdzie przeszliśmy pod wiaduktem kolejowym z 1932 roku. Następnie ścieżką pieszo - rowerową przez Bulwar Słoneczny dotarliśmy do Parku Kopczyńskiego i amfiteatru. Przy amfiteatrze spożywaliśmy turystyczny posiłek (kiełbaski, pieczywo, herbata). O godz. 14 wzięliśmy udział w imprezach integracyjnych XI Śląskiego Rajdu Turystycznego BEZ BARIER. Reprezentacja SKKT "Wędrusie" odebrała puchar dla szkoły za udział rajdzie🏆. Na koniec był oczywiście czas na pamiątki, bez których dzieci nie wyobrażają sobie żadnego wyjazdu.
          Wszyscy wrócili zadowoleni i z utęsknieniem czekają na kolejną wycieczkę z PTTK Mysłowice😎.

Beskid Żywiecki - Schronisko na Przegibku - 4 czerwca 2022 r.

26.01.2023 18:57
          Dziś odbyła się ostatnia w tym roku szkolnym wycieczka SKKT. Celem był Beskid Żywiecki.⛰️🌲 Mimo niepokojących prognoz pogodowych aura nam sprzyjała i "Wędrusie" dotarli do Schroniska na Przegibku (1000 m n. p.m.). Tam odpoczęli, zjedli grillowane kiełbaski i inne smakołyki. W drodze powrotnej wprawdzie zmoczeni, ale szczęśliwi dotarli do autokaru. Atrakcją na zakończenie wycieczki było spotkanie z piękną nieznajomą salamandrę plamistą🦎

Beskid Śląski - Zielony Kopiec 14 maja 2022 r.

26.01.2023 18:40

14 maja 2022 r. odbyła się kolejna sobotnia wycieczka PTTK. Tym razem trasa wycieczki obejmowała paso Beskidu Śląskiego, a i pogoda zapowiadała się  bardziej obiecująco niż poprzednim razem 😊. Wędrówkę rozpoczęliśmy w Białym Krzyżu, przeszliśmy przez Malinów, Zielony Kopiec, Gawlasi i zakończyliśmy trasę idąc grzbietem pasma Cienków. W schronisku posililiśmy się kiełbaskami z grilla i przepyszną herbatką sporządzoną z górskich ziół. Przez cały dzień towarzyszyło nam bezchmurne niebo pozwalające podziwiać malownicze górskie widoki. Program naszej wycieczki obejmował również zwiedzenie Skoczni Narciarskiej im. Adama Małysza w Wiśle Malinka. Mieliśmy możliwość wdrapać się na taras widokowy - niekończąca się ilość schodów 😊, z którego roztaczał się rozległy widok na okoliczne szczyty oraz samą skocznię. Wtajemniczeni wiedzą, że pani Balicka próbowała nawet pobić rekord skoczni 😊.

Wycieczka była bardzo udana, a pogoda pozwoliła nam czerpać z gór wszystko, co najlepsze – udaną wędrówkę zaplanowaną trasą, pozytywne zmęczenie, dzięki wydzielającym się endorfinom i wspaniałe górskie widoki.

Panie Agnieszka Balicka (organizator) i Gabriela Kazibut (opiekun) dziękują wszystkim uczestnikom za podjęcie wyzwania, dobry nastrój i wzorowe zachowanie.

Bacówka na Maciejowej 2 kwietnia 2022 r.

26.01.2023 18:31

Uczniowie należący do Szkolnego Koła PTTK „Wędrusie” wraz z opiekunami - panią Agnieszką Balicką i panią Gabrielą Kazibut postanowili 2 kwietnia 2022 r. poszukać w górach krokusów. Wszelkie informacje w Internecie ogłaszały ogrom tych pięknych wiosennych kwiatów w Gorcach. Chcieliśmy to sprawdzić 😊. Wybraliśmy się więc na Maciejową wraz z przewodnikiem oraz innymi członkami PTTK. Blisko 100 osób chciało podziwiać te niepozorne, maleńkie kwiaty o fioletowej barwie. Pogoda miała względem nas jednak inne plany 😊, dzień wcześniej spadł śnieg i zasypał te osławione fioletowe cuda natury. Cóż było robić? Przewodnik dbając o naszej bezpieczeństwo musiał zmienić początkowo planowaną trasę,  a krokusy i tak ukryły się pod grubą warstwą białego puchu. Pomimo mrozu, ogromnej ilości śniegu i zerowej widoczności humory nam dopisywały a wędrówka była bardzo udana. Trochę się ślizgaliśmy, trochę rzucaliśmy śnieżkami i ogólnie bawiliśmy się doskonale 😊.