• Dwudniowa 2017 - POGÓRZE CIESZYŃSKIE I BESKID ŚLĄSKI

• 04.01.2021 16:43
          •     W sobotę 18 listopada o godz. 8 wyruszyliśmy grupą 25-osobową autokarem w kierunku Skoczowa. Po drodze zatrzymaliśmy się w „Muzeum (Mc)”. Zwiedziliśmy Skoczów i przechodząc miejskim szlakiem spacerowym im. Św. Jana Sarkandra weszliśmy na wzgórze Kaplicówka (389 m n.p.m.).  Następnie udaliśmy się do Goleszowa na górę Chełm (464 m n.p.m.). Na szczycie tej góry znajdowała się kiedyś szkoła szybowcowa. Później pojechaliśmy do Wisły na małe zakupy, po których zjedliśmy bardzo dobrą obiadokolację w Halniakowym Dworze w Istebnej. Późnym popołudniem dotarliśmy na nocleg (na materacach) do schroniska szkolnego w Istebnej. Po zjedzeniu pysznej pizzy, przyniesionej ze znajdującej się blisko szkoły pizzerii, graliśmy m.in. w piłkę nożną i bawiliśmy się w chowanego. W niedzielę obudziliśmy się około 7.10, a o 8.30 poszliśmy na śniadanie. Potem pojechaliśmy do Przełęczy Szarcula i stamtąd przeszliśmy na Stecówkę, a następnie ośnieżoną trasą do Doliny Czarnej Wisełki. Tam zmęczeni wsiedliśmy do autokaru i pojechaliśmy do domu, zatrzymując się kolejny raz na posiłek w McDonald’s. Wszyscy wrócili z wycieczki zadowoleni i pytali kiedy następna :)