Góra Świętej Anny 17 marca 2018r.

04.01.2021 16:42

17 marca 2018 r. wraz z sześcioma uczniami ze Szkoły Podstawowej nr 10 z Oddziałami Dwujęzycznymi uczestniczyłam w wycieczce krajoznawczej na inaugurację sezonu turystycznego SKKT. Celem wycieczki był Park Krajobrazowy „Góra Świętej Anny”. Po dotarciu na miejsce odwiedziliśmy Ośrodek Edukacji Ekologicznej przy Parku Krajobrazowym „Góra Św. Anny”. Tam uczestniczyliśmy w lekcji geografii o wulkanizmie Góry Św. Anny pt. „Zielona wyspa z problemami”. Później pod przewodnictwem pana Zbigniewa Orłowskiego przeszliśmy ścieżką dydaktyczną „Wokół Góry Św. Anny”. Wędrowaliśmy Aleją Jana Pawła II wokół Bazyliki, zwiedzając na trasie wybrane kaplice słynnej Kalwarii annogórskiej, Ołtarz Papieski oraz Grotę Lurdzką. Mimo mroźnej pogody udaliśmy się do Pomnika Czynu Powstańczego oraz położonego poniżej amfiteatru. Następnie przeszliśmy przez malownicze dolinki zwane Krowim Dołem i Dołem Petroneli aż do Muzeum Czynu Powstańczego. Tam zwiedziliśmy wystawy dotyczące trzech Powstań Śląskich oraz „Ważki Opolszczyzny” i wzięliśmy udział w lekcji historii. Na zakończenie wycieczki ogrzewaliśmy się przy ognisku, posilając się pieczonymi kiełbaskami i ciepłą herbatką. Ok. godz. 18 zmarznięci ale zadowoleni wróciliśmy do Brzezinki.

Dwudniowa 2017 - POGÓRZE CIESZYŃSKIE I BESKID ŚLĄSKI

04.01.2021 16:43

W sobotę 18 listopada o godz. 8 wyruszyliśmy grupą 25-osobową autokarem w kierunku Skoczowa. Po drodze zatrzymaliśmy się w „Muzeum (Mc)”. Zwiedziliśmy Skoczów i przechodząc miejskim szlakiem spacerowym im. Św. Jana Sarkandra weszliśmy na wzgórze Kaplicówka (389 m n.p.m.).  Następnie udaliśmy się do Goleszowa na górę Chełm (464 m n.p.m.). Na szczycie tej góry znajdowała się kiedyś szkoła szybowcowa. Później pojechaliśmy do Wisły na małe zakupy, po których zjedliśmy bardzo dobrą obiadokolację w Halniakowym Dworze w Istebnej. Późnym popołudniem dotarliśmy na nocleg (na materacach) do schroniska szkolnego w Istebnej. Po zjedzeniu pysznej pizzy, przyniesionej ze znajdującej się blisko szkoły pizzerii, graliśmy m.in. w piłkę nożną i bawiliśmy się w chowanego. W niedzielę obudziliśmy się około 7.10, a o 8.30 poszliśmy na śniadanie. Potem pojechaliśmy do Przełęczy Szarcula i stamtąd przeszliśmy na Stecówkę, a następnie ośnieżoną trasą do Doliny Czarnej Wisełki. Tam zmęczeni wsiedliśmy do autokaru i pojechaliśmy do domu, zatrzymując się kolejny raz na posiłek w McDonald’s. Wszyscy wrócili z wycieczki zadowoleni i pytali kiedy następna :)

Bartosz Górkiewicz, 7a

Orłowa 30.09.2017 r.

04.01.2021 16:45

30 września 2017r. uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 10 z Oddziałami Dwujęzycznymi wraz z panią Agnieszką Balicką wyruszyli na VIII Śląski Rajd Turystyczny -BEZ BARIER .

Wyjechaliśmy o godz. 8:00 a wróciliśmy ok. 18:00. Gdy dotarliśmy na miejsce wraz z panem przewodnikiem Gabrielem Sroką zaczęliśmy wędrówkę na górę Orłowa. Na trasie spotkaliśmy konie i ponad 3000 rowerzystów, którzy brali udział w maratonie kolarskim. Z wielkim entuzjazmem kibicowaliśmy im. Po krótkim odpoczynku na szczycie zeszliśmy do Ustronia Dobka, skąd autokarem pojechaliśmy do Wisły. Tam zjedliśmy posiłek oraz bawiliśmy się na placu zabaw. Później w amfiteatrze otrzymaliśmy proporczyk za udział w VIII Śląskim Rajdzie -BEZ BARIER następnie poszliśmy do centrum Wisły, gdzie spędziliśmy czas grając na różnych automatach. Niektórzy kupili sobie również pamiątki.

Po bardzo ciężkim i wspaniałym dniu wróciliśmy do Brzezinki. Wszyscy byli zachwyceni tą wycieczką . Na szczęście pogoda nam dopisała.

Natalia Mol, kl. 6b

BESKID MAŁY - Żar i Kiczera

04.01.2021 16:46

Dnia 15.05.2017r. grupa z SKKT składająca się z trzynastu osób wraz z Panią Agnieszką Balicką oraz z Panią Barbarą Balicką wyruszyła o godz. 8.00 na wycieczkę w Beskid Mały. Gdy dotarliśmy na miejsce, wyruszyliśmy na wędrówkę na Górę Żar. Podejście było dla nas trudne, ale daliśmy radę. Na Górze Żar była przerwa, podczas której zjeżdżaliśmy na torze saneczkowym, oglądaliśmy piękne widoki oraz piliśmy pyszne owocowe sorbety. Następnie wyruszyliśmy na Górę Kiczera, gdzie odbyło się pieczenie kiełbasek. Na Górze Kiczera znaleźliśmy zaciszne miejsce, gdzie puszczaliśmy muzykę. Później schodziliśmy do autokaru i pojechaliśmy do Mysłowic. Wróciliśmy ok. godz. 17.30.

Wycieczka wszystkim bardzo się podobała, po mimo tego, że była bardzo męcząca.

Natalia Mol, kl. 5b

SIERAKOWICE, KĘDZIERZYN-KOŹLE i okolice...

04.01.2021 16:48

25 marca 2017 r. uczestnicy SKKT z ZS1 - sześć osób: Szymon Fik, Bartosz Górkiewicz, Daniel Krochmal, Emilia Jaromin, Karolina Janecka i Pani Agnieszka Balicka wyruszyliśmy na wycieczkę do KĘDZIERZYNA KOŹLA i okolic. Wyjechaliśmy ok. 8.00 z przystanku w Mysłowicach-Brzezince. Dojechaliśmy na miejsce po około 2 godz. Na początku zwiedzaliśmy drewniany kościółek z najcenniejszymi polichromiami na Górnym Śląsku w Sierakowicach, a potem śluzę "Kłodnica"- to największa ze wszystkich tego typu budowli w Polsce. Później było zwiedzanie prywatnej Izby Pamięci Lotników 15 Armii Powietrznej USAAF i pozostałości po pruskim forcie Fryderyka Wilhelma. Zobaczyliśmy tam rzadko spotykane w Polsce dzieło forteczne, określane mianem baszty Montalemberta. Następnie piekliśmy kiełbaski na ognisku. Na koniec odwiedziliśmy pozostałości zespołu zamkowego w Koźlu - obecnie Muzeum. Do Mysłowic wróciliśmy około godziny 18.